کد خبر: 1229975
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
برای کنترل فساد در زمینه واردات برنج باید به تولید بها داده شود. میزان اعتباری که برای واردات برنج هزینه می‌شود باید به تولید برنج اختصاص یابد و ظرفیت‌سازی شود. 

جوان آنلاین: رسیدن به خودکفایی در چهار محصول کشاورزی در کشور ضروری است و باید برای این کار برنامه‌ریزی کرد. 
محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نشست شورای کشاورزی خوزستان با بیان اینکه خودکفایی چهار محصول برنج، شکر، روغن و گندم ضروری است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید برنامه ریزی‌های درستی انجام شود. وی اظهار کرد: میزان برنج مورد نیاز کشور ۳/۲ میلیون تن است این درحالی است که میزان تولید این محصول در کشور ۲/۲ میلیون تن است و حدود یک‌میلیون تن برنج وارد و باعث ایجاد فساد‌های مالی می‌شود. 
رئیس‌کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای کنترل فساد در زمینه واردات برنج باید به تولید بها داده شود. میزان اعتباری که برای واردات برنج هزینه می‌شود باید به تولید برنج اختصاص یابد و ظرفیت‌سازی شود. 
عسکری ادامه داد: استان خوزستان و سه استان دیگر ظرفیت تولید برنج را دارند. با موافقت رئیس‌جمهور برای مرحله نخست ۲۰هزار میلیاردریال برای زهکشی اراضی کشاورزی اختصاص یافته است که امیدواریم با این اقدامات، نیازمندی‌ها تأمین و واردات کاهش یابد. 
وی گفت: نیاز کشور به شکر ۲/۲ میلیون‌تن است این درحالی است که میزان تولید چغندرقند و نیشکر ۵/ ۱ میلیون‌تن است و در واقع حدود ۷۰۰هزارتن کم داریم که باید با روش‌های به‌زراعی و به‌نژادی جبران شود. رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای قیمت‌گذاری که مجلس تصویب کرد توانست جایگاه خود را پیدا کند و تصمیم‌گیری از پایین به بالا انجام می‌شود البته اشکالاتی وجود دارد که بررسی خواهد شد. عسکری گفت: تلاش می‌شود با پرداخت مطالبات گندم، رضایت نسبی کشاورزان حاصل شود، زیرا اگر در تولید و تأمین نان کشور خللی وارد شود مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. به گفته این مسئول، دولت مکلف به اجرای شورای قیمت‌گذاری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار